Functionarea corecta a turbosuflantelor este conditionata in principal de starea motorului si intretinerea corecta a acestuia.

Parametrii de functionare sunt stabiliti din constructie in functie de tipul motorului si nu se pot modifica la o reconditionare. Avand in vedere aceste lucruri, cel mai important aspect este stabilirea cauzelor care au generat defecte la o turbosuflanta.

Turbina este legata de motor pe galeria de evacuare gaze si, totodata, este legata la sistemul de ungere al motorului, la sistemul de aspiratie aer si la sistemul de evacuare gaze. Din acest motiv toate problemele motorului se transmit automat la turbosuflanta care la randul ei, deranjeaza buna functionare a motorului.

Cateva cauze ce pot genera defectarea turbosuflantelor:

  • Injectoare defecte
  • Presiunea de ungere din sistemul motorului scazuta
  • Calitatea necorespunzatoare a uleiului
  • Sistemul de aspiratie aer defect
  • Sistemul de evacuare gaze defect
  • Starea generala a motorului

De retinut faptul ca aerul refulat din turbosuflanta este la o temperatura destul de mare, aproximativ 260 C. Acesta trece prin intercooler si este racit astfel incat la intrarea in galeria de alimentare sa existe o cantitate mare de oxigen!!

Din cele prezentate mai sus este obligatoriu de facut o expertiza si stabilita corect cauza defectului si remedierea corecta a acestuia.

CONDITIILE DE MONTAJ ALE TURBOSUFLANTELOR PE MOTOR

Pentru montarea corecta a turbosuflantelor este obligatoriu sa se tina cont de rezultatul expertizei turbosuflantei defecte si garantia ca s-au remediat toate defectele semnalate .

In primul rand, se verifica daca codurile de pe turbina noua sau reconditionata corespund cu aplicatia de pe motor. Veti intalni situatii cand turbinele noi au coduri echivalente date de fabrica si care sunt interschimbabile 100%.

Verificati daca s-au remediat defectiunile semnalate.

Inainte de montare se va introduce ulei in turbosuflanta si se va roti cu mana rotorul pentru preungerea lagarelor .

Se schimba uleiul, se inlocuiesc filtrele de ulei si aer, se curata baia de ulei si sorbul de la pompa de ungere. La montaj, se vor folosi numai garnituri si coliere de strangere noi, nedeformate si originale.

Obligatoriu, se va curata conducta de alimentare cu ulei sau se va folosi o conducta noua.

Spalati intrecoolerul cu diluant, benzina sau triclor etilena. Dupa montarea turbosuflantei, verificati ca toate colierele sa fie stranse corect .

Nu porniti motorul pana nu ati montat toata tubulatura de aspiratie si filtrul de aer!

Porniti motorul in doua etape.

Atentie! O pornire scurta se realizeaza pentru amorsarea pompei de ungere si umplerea circuitelor cu ulei. Porniti din nou fara sa accelerati timp de cateva minute.

Orice oprire se face dupa ce motorul a scazut turatia la ralanti.

Viata turbosuflantei este in mana dumneavoastra ,atentie la schimbarile de temperatura !!!!

Urmariti mereu gazele care se elimina pe epurator !! Ele va arata nivelul uzurii motorului !!